Selasa, 18 Januari 2011

wawad meniliti lirik dan lagu . . .

alooo aloo alooo .. dengo ke tak .. haha .. salam pada semua .. kali ni aku maw kongsi ceciter pasal lirik dan lagu dan kalo sempat nk selit pasal artis yang pemikirannya lain dari lain ..
setiap lagu dan lirik memainkan pranan penting dalam menghiburkan manusia yang mendengar ..

LAGU pada aku lbh kepada irama atau alunan yang akan menusuk tajam kedalam lobang telinga kita ni dan akan dapat menghayalkan manusia secara tidak langsung .. kalau korang nak tahu asal usul penciptaan bunyi ni adalah orang2 kafir study ttg agame kite .. jd dieorng tahu yang sblum kiamat akan ade dua tiupan sangkakala yang akan menghancurkan dunia .. jd mereka2 ni berpikir 'wow' kuatnya kesan bunyi pada kehidupan .. itu yang mereka2 ni cipta muzik2 yang bermacam unsur supaya dapat diserap kedalam jiwa manusia .. (lari sikit dah tajuk ) hehe nnt yg lbh aku sambung tajuk yg lebih proper ..

LIRIK nih pulak adalah ''perencah'' bagi lagu tersebut .. huhu .. (ayat xnk kala) hahaha ..
sesuatu lirik itu sangat dihargai jika kene dengan jalannya .. setiap lirik memainkan peranan dalam menghidupkan lagu2 yang diberi .. yang silapnya kadang2 kita ni sala tapsirr .. tp xpe .. blajar dari kesilapan ok .. bagi aku bende pertama yang akan aku rasa dulu ialah lagunya .. kalau alunan itu boleh sebati dengan aku maka bole didengar lagu itu .. kedua baru lirik .. bab lirik penting kerna itu yang buatkan kita betul2 feel dengan lagu tu ..
aku memang gila menilai lirik sebab inginkan maksud dan kepuasan itu sendiri .. huhuhu kalao korang lain dr aku its ok .. (omputih sikit aku blanje ) ahha ..

kat sini aku nak share due orang yang pada aku die ni memang ''superrrb'' bab2 lirik dan muzik nih .. orangnye adalah . . . .


sifu M.NASIR .. die nih memang lain dari yang lain .. idea die nih mantap .. lirik dia same jugak .. manntap .. gabungan terbaik die adalah dengan arwah loloq (al-fatehah) .. setiap lirik memang memerlukan ilmu untuk kita pelajari ..
maksud sangat mendalam .. memang ''superrrb'' .. kadangkala xterfikir lirik2 yang die ni hasilkan adalah seperti apa yang manusia gambarkan .. sangat menarik .. dengarlah balik lagu2 die nih .. carilah setiap maknanya .. kompom layann ..


AHMAD DHANI .. kalau di indonesia mereka sanggup bergaduh nak jumpe mamat nih .. memang xdinafikan mamat ni mempunyai aura yang hebat .. kepale otak die nih sangat ''rare'' hahahah .. dielah artis yang banyak melakon/meniru watak2 arits lain dalam videoklip2 lagunya .. cthnye ''elvis'' dll .. lirik dia nih sangat menusuk pada aku .. memang aku suka .. walau ape tomahan orang kate .. (die ni freemason la ) ape2 la .. pada aku itu antara die dgn tuhan .. yang pnting segala ajaran agama die dah konsi dalam lagu dia .. bnyk lagi kalo nk kupas hahah .. sikit2 dulu ye ..

ok tujela wt mase nih .. jp g nk bermadah pulak kat blog lg satu hehe ..
papepon layanlah ape benda skalipon .. jgn sampai terleka sudah .. beringat2 sahaja .. xsalah kalau sekadar melayan .. tp jgn sampai leka ok .. lalalalallal ..


sebelum tu .. ni sala satu lagu m.nasir yang menusuk juga .. harap fahamlah erti2 yang tersurat dan tersirat .. (lagu blog nih bising ... kalo xdengo cri tajuk tu kt utube k ) huhuhu ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan