Rabu, 13 Julai 2011

bersih atau kotor . . .

salam semua .. sehat-sehatlah hendaknya ya .. tengah godeh-godeh komputer nih teringat pulak nak share dengan korang tentang apa yang aku rasa .. apa yang aku nak ceciter ni adalah berkenaan ''pergolakkan'' yang berlaku kat negara kite nih .. yang menjadi ''buah mulut'' manusia sejagat sampai mengalahkan buah durian yang bermusim ni huhu .. bende yang aku nak kongsi adalah berkenaan ''BERSIH'' ..


ok daripada gambar di atas apa yang korang faham pasal  ''BERSIH'' ni .. munkin mesej ini adalah untuk menunjukkan bahwa mereka inginkan kepimpinan yang lebih telus demi menjamin masa depan waris-waris mereka .. munkinlah .. atau pun dieorang ajak jalan ramai-ramai pakai baju bersih sambil bawak budak-budak hehe .. xtawlah kalau maksudnyer camtu hehe .. guraw je .. apepon setiap perkara ada motifnya dan yang penting ada ''baik dan buruknya'' ..!!

biasanya kalau sesuatu perkara itu tidak mendatangkan kesenangan atau apa-apa yang berkaitan dengan kemudahan ia tidak akan disokong .. jadi pada aku munkin gerakan ini ada tujuan untuk melakukan perkara sebegitu disamping menyelamatkan mereka dalam hal-hal tertentu .. tapi itu tidak salah kalau ia bertujuan kearah kebaikan .. macam yang aku kata tadi setiap berlaku ada baik buruk .. kita ni manusia hina .. jadi janganlah sebok-sebok nak amik yang buruk tu .. amiklah yang baik sahja ..


melakukan demostrasi adalah suatu yang kurang disukai agama .. sebaiknya lebih elok kita masyuarat(bincang) dengan hemah dahulu .. menang ada perbincangan sebelum itu tetapi tidak secukup ''bincang'' yang diterapkan agama .. demostrasi ini boleh menjadi dosa(haram) jika ia lari daripada landasan sebenar .. jika ia melanggar etika dan lebih kearah keburukan maka haram jadinya .. aku tidak menuduh mana-mana pihak dan tidak meletakkan apa-apa tuduhan atau hukuman .. korang fikir dan pada aku yang layak menuntukan hanya tuhan sahja .. jangan tuduh mana-mana pihak tak tentu hala .. jangan buat keputusan sesuka kita ..

kedua pihak juga ada ''pro'' dan ''kontranya'' masin-masing ada kepentingan sendiri .. jadi biarlah mereka-mereka cari apa yang selama ini mereka mahu .. bukan aku suruh bediam tetapi kadang kala lebih baik berdiam daripada kita saling ''membaham'' .. diam tidak semestinya kalah .. ''bersih atau kotor kita lihatkan sahja'' munkin ada yang tidak boleh menerima kata-kata aku , awal-awal aku mintak maaf kalau ada silap .. kalau tak terima tak apa .. aku hanya luahkan apa aku rasa .. tak salah meluah ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan